«Ехали на красный, обгоняли, подрезали даже при полицейских»

40% маршруток порушують правила перевезень пасажирів, повідомили в Департаменті транспорту. Міський голова Віталій Кличко ініціював перевірку після того, як 4 листопада на зупинці на вул. Героїв Дніпра маршрутка №464 збила полковника Служби безпеки Валерія Корнієнка та його дружину. Обоє загинули. Про це пише Gazeta.ua.

Рейди проводила комунальна служба перевезень КМДА, держ­підприємство «Укртрансбезпека» та поліція. Із 9 до 24 листопада перевірили 166 маршрутів.

У місті працюють 20 перевізників, разом із комунальним — Київпастрансом. Вулицями їздять майже 1600 маршруток, — розповідає директор комунальної служби перевезень КМДА Сергій Савтир, 39 років. — На кінцевих зупинках ми заходили в кожен автобус. Поліція дивилися права, техпаспорт. Також документи, чи перед виїздом автобус оглядав механік, а водія — лікар. Ми вимагали страховку, договір підприємства із КМДА, схему руху маршрутки. Щоб з’ясувати — чи машина справді закріплена за цим підприємством, чи просто приїхала й возить людей.

Що з’ясували?

Машини не проходили техконтролю. У деяких порушення зафіксовані не — вперше, з ними розриватимемо договори. Наприклад, підприємство «Автосервіс», претендуючи на маршрут, заявляло про нові автобуси екологічного стандарту «Євро-4». А випускали в рейс старі. За договором, мало курсувати 15 машин, а по факту їх — 10. Так збільшується інтервал руху, людей набивається. Заробіток той самий, а витрати менші.

Спіймали п’ять нелегальних автобусів, але насправді їх більше. Працюють на маршрутах, що були закриті.

Найбільше вразило, як водії порушували правила дорожнього руху. Їхали на червоний, обганяли, підрізали навіть при поліцейських.

Чому порушень так багато?

Після Революції гідності уряд заборонив будь-які перевірки — підприємств до 1 січня 2018 року. Сподіваюся, цю заборону не продовжать. Зараз у нас не достатньо важелів впливу. Укртрансбезпека виписує максимальний штраф 1700 гривень. Перевізник за день заробляє удвадцятеро більше. Тому штрафи треба підняти у 100 разів. Надати право забирати авто на штрафмайданчик без права повернення, заводити справу на водія. Бо якщо нелегальна маршрутка зіб’є пасажира, ніхто не відповідатиме. Маршруту немає, підприємства зареєстрованого — теж. Водій утече, машину поріжуть на металолом — і шукай вітра в полі.

Як виявити нелегала?

У них немає схеми маршруту, даних про підприємство-перевізника, номера телефону диспетчерської, квитків. —

Більшість водіїв квитків не дають.

Але вони є. Це вже відповідальність пасажира, який не перестраховує себе на випадок аварії і не вимагає квиток. —

Міські маршрутки загоряються на ходу, у них відпадають колеса, замість автобусних дверей вставляють кімнатні. Хто за цим має стежити?

Якби механіки оглядали машини перед рейсом, такого не було б. Хоч колеса відпадають ще й через погані дороги. —

Щодо дверей, ми зв’язувалися з власником того маршруту (у вересні в столиці помітили маршрутку, в якої замість автобусних дверей були встановлені міжкімнатні. — ГПУ). Він запевняв: таке було один день. Пояснив, що пасажири видавили скло. На заводі не було готового, довелося чекати. Робітники автопарку вигадали такий варіант.

Чому в маршрутках безкош­товно возять лише двох пільговиків на рейс? Це законно?

Нам час від часу скаржаться, що водії не хочуть безкоштовно возити — учасників АТО й інших пільговиків. За законом, мають возити всіх. А держава їм повинна виплачувати компенсацію за кожного пільговика. Але жодного року в бюджет не закладали кошти на це.

10 років тому мерія прийняла меморандум — не платити відшкодування. Домовилися, що водії безкоштовно братимуть двох пасажирів. Якийсь пільговик поскаржився в прокуратуру, і цю угоду відмінили. Але звичка брати двох пільговиків залишилася.

Коли в столиці їздитиме громадський транспорт, як у Європі?

Вимагаємо від перевізників оновлювати парк автобусами стандарту — «Євро-4», не менше 21 сидячого місця. Деякі дослухалися. Наприклад, 401-ша маршрутка, що курсує із залізничного вокзалу до метро Академмістечко. Щороку мають оновлювати 20 відсотків рухомого складу. Тоді до ­2021-го відновимо майже 900 транспортних засобів.

101 тисяча гривень — на таку суму оштрафували перевізників за результатами перевірки Департаменту транспортної інфраструктури, Нацполіції та Укртрансбезпеки в листопаді.

Ганна ПРОЩАЙ

FacebookTwitterVKGoogle+Отправить

Добавить комментарий

 

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *