Украинские порты — плюс 1

fef740359f1de29e1b1e94095772e401Виктор Довгань, заступник Міністра інфраструктури з питань євроінтеграції

На початку 2017 більшість українців дізналися, що наша держава володіє часткою порту у далекому В’єтнамі. Тим часом МІУ тримає питання на контролі, аби порт почав приносити прибутки Україні.

Українська делегація побувала у В’єтнамі, аби вчергове на місці ознайомитися з ситуацією навколо далекосхідного портового активу. В результаті, можу заявити, що тепер кількість портів в підпорядкуванні Мінінфраструктури +1)

Що ж нині собою являє український порт у В’єтнамі?

За 2017 рік перевалка вантажів в порті «Лотос» склала 50000 TEU. Глибина порту 12 м, експлуатаційне днопоглиблення проводиться двічі в рік. На балансі порту 60 вантажних автомобілів, 5 кранів, 6 складів площею 6500 кв. м та 300 метрів причальної стінки. Основу структури вантажопотоку складають будівельні матеріали, міндобрива, автомобілі з Китаю, Японії та Південної Кореї.

Делегацією Мінінфраструктури було проведено зустрічі в Ханої з інвестиційним агентством VOSA, транспортним оператором Vietrans щодо відновлення контролю над українською часткою порту «Лотос» у Хошиміні (Сайгон). В результаті, домовились з в’єтнамською стороною щодо підтвердження повноважень арбітражного керуючого «Чорноморського морського пароплавства» (Бласко), проведення аудиту діяльності підприємства та виплати дивідендів за період 2012 — 2017 рр.

Також провели роботу з керівництвом порту «Лотос». Нагадаю, що 37,93% порту належить Державному підприємству «Чорноморське морське пароплавство» (Бласко).

Тепер починаємо аудит діяльності за період 2012 — 2017 рр. Сума дивідендів на рахунках у В‘єтнамі до сплати в Україну становить 250000 доларів США.

Насправді ситуація була досить складна — ЧМП Бласко розкрадали роками — і з найбільшої в світі суднохідної компанії Україна отримала банкрута. Але команда Мінінфраструктури переломила ситуацію — до кінця місяця має надійти 250000 доларів США дивідендів. Ми розпочинаємо аудит і, я думаю, прибутки зростуть.

Ми зробили шум в Сайгоні — третина порту належить державі Україна і так має бути. Надалі треба приймати рішення, чи направляти професійних менеджерів в Хошимін для управління портом чи продавати державну частку (балансова вартість 3,7 млн доларів США).

Якщо «залишаємося» у В’єтнамі, то є певні перспективи розвитку і інвестицій. Так, на території порту американська компанія збудувала термінал-рефрижератор за 20 млн доларів і продає його.

Крім того, поруч з «Лотосом» є 2 га, де можна будувати новий порт. Ми вже отримали цікаві інвестиційні пропозиції в будівництві нового порту та диверсифікації вантажопотоку. Однак, є і ризики — поруч з портом будується житловий комплекс, тому існує вірогідність викупу цієї земельної ділянки девелопером. Тому треба до 2020 року визначатися, чи ми все ж продаємо порт, чи далі інвестуємо в нього. Рішення за органом управління ЧМП Бласко — Міністерством інфраструктури.

9d71469cce81e87609aaf7fb47a0f6c5_700_0_0

Взагалі, нам потрібно посилювати роботу з В’єтнамом в сфері транспорту та інфраструктури — є пропозиції для «Київметробуда» брати участь в будівництві метро. МІУ запросило Vietnam Airlines провести переговори з Державіаслужбою та аеропортом Бориспіль щодо прямого авіасполучення. Є гарні перспективи для експорту нашої аграрної продукції. В’єтнам з 100 млн населенням, з 13 аеропортами та 10 портами тільки в Хошиміні є країною з великим потенціалом.

Час розкидати каміння минув — час збирати його прийшов.

ЦТС

FacebookTwitterVKGoogle+Отправить

Добавить комментарий

 

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *